De ce e importantă curățenia la locul de muncă?
În contextul actual este absolut necesar ca spațiul de lucru să fie bine igienizat și aerisit. Dar, făcând abstracție de situația dată, este de reținut că igiena și curățenia la locul de muncă sunt importante indiferent de moment. Biroul sau spațiul de lucru este locul în care petrecem cel mai mult timp și, din acest motiv, sănătatea noastră depinde de acest mediu.
Spațiile de birouri sau comerciale au deseori suprafața de circulație acoperită de mochetă sau de alte pavaje textile de trafic mediu sau intens, ceea ce necesită întreținere periodică. De asemenea, în recepții, săli de așteptare și birouri se află canapele, fotolii și mobilier tapițat, precum și jaluzele sau rolete textile ce trebuie curățate și păstrate la un nivel ridicat, atât din punct de vedere estetic, cât și din cel al igienei, fiind obiecte folosite intens.
Curățarea pardoselilor
Nu trebuie să te gândești prea mult pentru a-ți da seama că pardoselile birourilor sunt zonele cu cel mai mare depozit de bacterii. Foarte utilizate în aceste spații sunt mochetele sau alte tipuri de covoare. Prin natura lor, carpetele rețin praful și alte impurități. Toate acestea pot fi inhalate în momentul în care particulele de praf sunt ridicate în aer de simpla acțiune de a păși.
Este foarte important să curățăm pardoselile cu o frecvență destul de mare, mai exact sunt necesare măsuri de întreținere a curățeniei la locul de muncă, iar asta presupune aspirarea periodică a suprafețelor și utilizarea unor substanțe de curățare de calitate. Însă, pentru a ne asigura că ținem departe mizeria, bacteriile și fungii este necesar ca la anumite perioade de timp, în funcție de necesitate, să se facă o curățare profesională a mochetelor și covoarelor din birouri, cu substanțe de asemenea profesionale.
Curățarea mobilierului, echipamentelor și a zonelor de contact
În ultimul timp conceptul de open space este tot mai utilizat în clădirile de birouri. Aceste spații nu au foarte multe uși de deschis și de cele mai multe ori ele sunt automate, însă chiar și aici există zone de contact cu frecvență mare de utilizare, de exemplu panoul de control al liftului sau mâna curentă a balustradelor, toaletele etc. Aceste zone sunt purtătoare de microbi indiferent de materialul din care sunt confecționate și este absolut necesar să fie curățate zilnic ori de mai multe ori pe zi dacă este posibil.
Pe lângă aceste zone de contact mai sunt echipamentele folosite la comun care, pe lângă faptul că sunt posibile purtătoare de bacterii și microbi, dacă nu sunt curățate frecvent capătă un aspect neplăcut, care n-ar face cinste niciunei companii.
Așadar, pentru un mediu plăcut la locul de muncă sunt de luat în calcul două mari aspecte: partea estetică, fiindcă aspectul unei firme este important în raport cu clienții și nu numai, iar cel de-al doilea aspect este cel care privește sănătatea angajaților și a celor tranzitează respectivele spații. Astfel, grija pentru personal și clienți este și o dovadă de respect față de aceștia și, de ce nu, față de firma noastră. E adevărat, poate o persoană nu va da mare atenție unui birou foarte bine igienizat, dar cu siguranță îl va ține minte pe acela care nu este.
Zona din imediata apropiere a geamurilor
Chiar dacă geamurile unei clădiri sunt curate, nu înseamnă că și zona din imediata apropiere este la fel. Draperiile, jaluzelele ori perdelele, ca și în cazul suprafețelor de călcare, au proprietatea de a reține praf și alte impurități. Dacă avem obiceiul să deschidem geamurile frecvent pentru a aerisi (cum este și recomandat) atunci jaluzelele vor deveni o zonă de filtrare între praful de afară și mediul interior, însă toate acele particule vor ramâne în țesătură sau pe paletele jaluzelelor, chiar dacă sunt din plastic sau alt material.
De aceea, este foarte important să acordăm o atenție deosebită unor astfel de elemente și, periodic, să le curățăm foarte bine. Recomandăm ca la o anumită perioadă de timp să apelați la o firmă specializată, fiindcă produsele și echipamentele clasice nu curăță întotdeauna în profunzime și există riscul de a deteriora materialele utilizând substanțe necorespunzătoare.
Productivitate și confort
Daca spațiul de lucru este bine aerisit și are un aspect plăcut, angajații vor avea o productivitate crescută și vor fi mai fericiți. Chiar dacă vorbim de o firmă mare sau de una mică, aspectul este foarte important pentru că influențează în mod direct starea de spirit a personalului. Dacă spațiul în care lucrăm este curat, la fel vor avea grijă și angajații să le fie ținută și zona de lucru. Pentru că mare parte din timpul zilei o petrecem la locul de muncă este important să ne bucurăm de un mediu cât mai plăcut și confortabil, iar factori precum mirosul și aspectul estetic devin foarte importanți în momentul în care analizăm productivitatea și chiar rentabilitatea firmei.
Pentru a avea un birou sau o firmă curată, CuratareRapida.ro vă stă la dispoziție. Este important ca întregul proces de curățare să fie făcut de personal calificat și cu echipamente profesionale, tocmai pentru a nu cheltui bani pe produse scumpe de care nici nu suntem siguri că au efectul scontat și care, odată desfăcute, în timp încep să își piardă din proprietăți. Realizăm recondiționare, curățare și igienizare spații de birouri, comerciale și sedii de firme în București.